Sempre ha estat en
boca de molts la necessitat d’adaptar-se als nous temps, d'avançar. El cas de l’Escola Andorrana no és una excepció, que davant la constant innovació tecnològica
ha decidit modernitzar-se, i com podien fer-ho millor, sinó començant per les
generacions més joves.
Evolucionar o morir.
Recentment, a
Andorra s'ha donat una situació
insòlita per a l'educació pública. Com a requisit per començar el curs
escolar actual s'ha requerit l'adquisició d'un iPad com a material indispensable per a la realització de les classes de
tot l'alumnat dels instituts de secundària de l’Escola Andorrana.
Aquesta tecnologització va dirigida a tot l'estudiantat comprès
entre el primer i el quart curs d'ESO. Tot i que mai s'havia aplicat una
mesura d'aquest estil al país, és obvi pensar que tenen ja un domini bàsic
d'aparells com ordinadors i mòbils, i l'adaptació de l'alumnat no serà un greu
problema. No és un secret que cada dia més el joves estan més endinsats en les
noves tecnologies, i ja no és estrany veure a nens amb telèfons mòbils i altres
aparells. Tot i així es planteja l'opció de proporcionar classes addicionals a
alumnes i pares per facilitar la utilització d'aquests aparells.
Si més no, s'ha de
tenir en compte la situació econòmica en la que es troba el país actualment.
Potser caldria plantejar-se si és el més adequat que les famílies andorranes
hagin de costejar-se aquests aparells, que recordem que són d'utilització obligatòria per a
la realització de les classes i ronden els 450€ per pack (tot i que comptaran amb una assegurança per a possibles problemes).
De totes maneres,
tant les famílies com els alumnes no estaran sols davant d'aquesta situació.
Pel que fa a la utilització dels aparells, els professors oferiran el suport
necessari als alumnes per a que el canvi sigui el menys dràstic possible,
d'altra banda, pel que fa al pagament dels aparells, el ministeri ha garantit
que tots els estudiants de famílies amb dificultats econòmiques podran accedir a beques de material per afrontar el cost de l'iPad.
I qui hi ha darrera de tot això? Doncs la Ministra d'Educació i Joventut Roser Suñé, que s'està bolcant completament en la reforma d'educació andorrana.
L'objectiu principal és millorar el sistema educatiu andorrà, sense comprometre la qualitat d'aquest. Ladició dels iPads a les aules, de moment només a les de primer de la ESO de l'Escola Andorrana, tot i que en els pròxims anys s'aniran adaptant tant els cursos superiors com els inferiors, és un dels primers nivells d'aquestes reformes, que pretenen millorar l'educació deixant de banda la crisi econòmica.
Et recomanem escoltar aquesta breu explicació de la ministra sobre la reforma educativa a la radio!
iPads per a nens?
Què se n’ha fet dels llibres? I qui hi ha darrera de tot això? Doncs la Ministra d'Educació i Joventut Roser Suñé, que s'està bolcant completament en la reforma d'educació andorrana.
L'objectiu principal és millorar el sistema educatiu andorrà, sense comprometre la qualitat d'aquest. Ladició dels iPads a les aules, de moment només a les de primer de la ESO de l'Escola Andorrana, tot i que en els pròxims anys s'aniran adaptant tant els cursos superiors com els inferiors, és un dels primers nivells d'aquestes reformes, que pretenen millorar l'educació deixant de banda la crisi econòmica.
Et recomanem escoltar aquesta breu explicació de la ministra sobre la reforma educativa a la radio!
Però la qüestió
aquí és si aquests canvis en l’ensenyament amb la introducció dels iPads a l'aula suposaran un canvi positiu o negatiu per als alumnes. Utilitzarà l’alumne
el nou aparell per a fins escolars o d’altra banda suposarà una eina més per a
desconcentrar-lo? Així
mateix, aquests canvis són veritablement per a millorar el sistema educatiu
andorrà o un simple intent del Govern andorrà per a “seguir” l'onada del
desenvolupament tecnològic i intentar adaptar-se als nous temps? La veritat és
que no hi ha hagut una causa concreta per al canvi de mètode d’aprenentatge, i
fins ara el mètode anterior ha funcionant al llarg de les generacions. Així, aquesta situació serà o no un punt
a favor de la educació andorrana?
Per pròpia
experiència molts sabem que treballar amb aparells electrònics que faciliten
l’oci no és el que afavoreix més la concentració. En una aula, però, si els
professors aconsegueixen fer d’aquesta eina un aparell atractiu per a la
motivació de l’alumnat en les classes, ens podem trobar davant d’una manera
nova d’ensenyar.
bon blog! endavant i anims!
ResponEliminamoltes gràcies per la seva visita!! si té alguna pregunta no dubti en preguntar
EliminaTotalment d'acord amb l'article! Un blog de gran interés!
ResponEliminaGràcies!! Si tens algun dubte ens ho fas saber!
EliminaOstras! No sabia que a Andorra hi passava això. Molt interessant!
ResponEliminaEn la societat actual, i com gairebé sempre, el món educatiu ha d'adaptar-se a la incorporació de nous paràmetres i esdeveniments de tot tipus. L'escola ha de ser una aliada d'allò que els nens afegeixen a les seves vides i en aquest cas l'ús de l'iPad o tauletes en general no té marxa enrere i cada cop més seran imprescindibles en qualsevol àmbit social. A més una de les raons de la revolució d'aquests aparells tecnològics és la seva facilitat d'ús basada en l'acció directa de la mà i dels dits en la pantalla del dispositiu. NO és més que l'acció natural de voler agafar una cosa amb les mans i simplement fer-ho. L'ordinador tradicional, que necessita un ratolí que cal saber dirigir és un entrebanc per a moltes persones que no entren fàcilment en aquesta acció o no tenen l'habilitat per fer-ho. Però tothom, i sobre tot els nens, tenen per natura l'habilitat de tocar, agafar, girar i aconseguir allò que volen mitjançant les seves mans i dits. Aquesta és, per mi, la raó del fulminant èxit de les tauletes, a més de la seva portabilitat que les fa ideals per a utilitzar-les en qualsevol lloc i qualsevol moment. Aprofitem-les!
ResponElimina