divendres, 15 de novembre del 2013

Les noves tecnologies al rescat

La Telealarma i la Teleassistència

Són una modalitat del servei d'atenció domiciliària que amb la tecnologia adient ofereixen una atenció permanent i a distància als usuaris, assegurant-los una resposta immediata a les eventualitats que els puguin sobrevenir. 
A més a més, aquests serveis van adreçats a aquelles persones que tenen un nivell d'autonomia limitat i amb dependència a causa del seu estat físic o de l'edat, i que són capaces d'utilitzar correctament el servei, viuen soles o amb persones que no poden atendre-les suficientment. 

Així doncs, quan parlem de Telealarma ens referim a un dispositiu que intenta millorar la qualitat de vida de l'usuari oferint una connexió automàtica durant les 24 hores al 112 tots els dies de l'any oferint un recolzament i seguretat a les persones que viuen soles o que per la seva falta d'autonomia es veuen en situació de risc. Aquest dispositiu és una polsera o un collar que la persona porta permanentment dins del domicili que que té un sistema de mans lliures que permet la comunicació des de qualsevol lloc de la casa amb la central a la qual pots demanar ajuda en cas d'urgència. 
D'altra banda, quan parlem de Teleassistència tot hi que es complementa amb la Telealarma ens referim al servei que s'ofereix les 24 hores al dia durant els 365 dies a l'any. Aquest servei va connectat a un telèfon d'emergència que avisa als serveis d'atenció.


La Telealarma i la Teleassistència al servei de les víctimes de vioència de gènere?

Què faig si el meu ex-marit intenta agredir-me de nou?

Què puc fer si em trobo en mig d'un atac masclista?

Em considerat que la nostra aportació a aquest blog a l'hora de tractar les eines tecnològiques a les quals ens hem referit fins ara, es centraria en el col.lectiu de dones maltractades i com la telealarma i la teleassistència han ajudat a aquest col.lectiu tant malauradament present en l'actualitat.


Problemàtica i recursos 

Des del punt de vista del treballador social l’atenció i l’acompanyament de la víctima en tot moment és fonamental perquè la persona es senti recolzada. Una altra possible solució podria ser que l’agressor portés un sistema de GPS per tenir-lo localitzat en tot moment, tot i que no és una mesura possible si l’agressor s’hi nega o es desprèn del GPS.

Els factors que han estat determinants perquè el col.lectiu de dones maltractades (que serà en el que ens centrarem)hagi pogut superar la seva problemàtica, és quan la víctima prem el botó de la telealarma, aquesta emet un avís al 112 que mitjançant un micròfon i a través d’un GPS pot localitzar a la persona en risc i acudir al rescat de la víctima en el menor temps possible, en menys de 3 minuts en aquest cas.

El servei de teleassistència ha proporcionat a les víctimes de violència de gènere una seguretat a l'hora de realitzar les seves activitats de la vida diària i per tant un benestar i una qualitat de vida que li facilita poder tenir més autonomia personal i unes relacions interpersonals més positives, que han provocat un canvi en la seva vida i a l'hora en la superació de la problemàtica.

Situació actual de les víctimes de la violència de gènere

Com podem veure la telealarma juntament amb la teleassistència són actualment dos eines necessaries per a la protecció en casos de violència de gènere, gent gran... però ens hem volgut focalitzar en el col.lectiu de dones maltractades donada la gravetat de la situació ja que fins al 10 d'Octubre del 2013 hi ha 38 dones maltractades i al 2012 58, segons les dades estadístiques de l'IDESCAT

A continuació i com a mostra i testimoni de l'eficiència d'aquest dispositiu, us deixem un video entranyable sobre la telealarma i la teleassistència,


16 comentaris:

  1. Enhorabona pel blog! Em sembla molt interessant.

    ResponElimina
  2. Temes actuals i molt interessants. Felicitats!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies per haver-nos dedicat una estona del teu temps Salomé! ;)

      Elimina
  3. Estic d'acord, haurien d'haver mes blogs com aquest continueu així!!

    ResponElimina
  4. Molt interessant tot el que comenteu! us seguiré la pista!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Encantats de tenir-te seguint-nos la pista, GRÀCIES Maria! ;)

      Elimina
  5. Desconeixia la telealarma i la teleassistència! Tota informació és poca! Felicitats pel blog :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Re ens fa més contents que saber que el que publiquem en aquest blog us resulta nou e interessant. Gràcies pel teu temps Alba

      Elimina
  6. Em sembla un blog molt instructiu el qual visitaré sovint per estar informada dels temes de l'actualitat, felicitats!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Esperem que així sigui Esther, moltes gràcies per seguir-nos! Fins aviat i gràcies!

      Elimina
  7. Telealarma i teleassitència són i seran grans eines per ajudar tant a dones maltractades com qualsevol tipus de col·lectiu que necessiti ajuda d'una manera instantània.

    Seguiu així!

    ResponElimina
  8. L'atenció a domicili està garantida amb aquestes dues noves tecnologies esmentades en el blog. Des d'ara mateix teniu un nou seguidor :) Felicitats per la pàgina.

    ResponElimina
  9. Dues eines que mitjançant la tecnologia són de molta utilitat! Molt interessant aquesta entrada d'aquest bloc que acabo de descobrir! Enhorabona ;)

    ResponElimina
  10. Enhorabona pel blog! M'alegra saber que les noves generacions s'involucren en aquests camps per fer més senzilla i segura la vida de les persones que necessiten aquests mitjans. Endavant!!

    ResponElimina